Leveransinformation

Leveransvillkor

Vi använder oss av DHL och PostNord som logistikpartner och i vilka fraktalternativ som visas i kassan beror helt på vilka produkter som ligger i varukorgen.
Fri frakt vid beställning från 500 kr.

 

Leveranssätt

PostNord varubrev
Skickas direkt hem till dig. Skulle inte paket få plats i lådan/brevinkastet levereras det till närmsta ombud.

DHL Service Point
Din beställning skickas till önskat ombud för DHL alternativt postbox om så önskas och finns i din närhet.

DHL företagspaket
Viktigt att giltigt företagsnamn och rätt adress används. Kan inte DHL leverera på angiven adress tillkommer en kostnad på 250 kr.
Du kan välja att leverans direkt till ditt företag eller hämta på närmast paketterminal.

 

Leverans sker endast inom Sverige.

 

Leveranstid

Lagervaror skickas vanligen inom 24 timmar. Beställningar som kommer in före kl 12:00 skickas i regel samma dag, ibland hinner vi även skicka ordrar som kommer in efter 12:00.

Vid beställning på helgdagar skickas beställningen nästkommande vardag.

När ditt paket är packat får du en e-postavisering via Unifaun med spårningslänk på din leverans.

Vid leverans till utlämningställe får du en SMS-avisering om leverans och upphämtning om vi har tillgång till ditt mobilnummer. Saknar vi ditt mobilnummer kommer du aviseras via brev. Vid brevavisering tillkommer en dags leveranstid. 

Expresshantering

Vid val av expresshantering i kassan kommer din order att prioriteras före ordrar som inte valt detta tillägg. 

 

Ej uthämtat paket 

Hämtar du ej ut ett paket debiterar vi en hanteringkostnad på 250 kr, eventuellt överstigande belopp återbetalas till dig.

 

Vad gör jag om sändningen är synbart skadad vid leveransen?

Synlig transportskada eller paket som saknas måste anmälas till chauffören eller ombud före utlämning samt kontakta oss inom 24 timmar. Om skadan inte är synlig på ytterförpackningen ska skadan anmälas till oss inom 7 dagar efter att du mottagit leveransen. Efter denna tid utgår ingen ersättning. Viktigt att fotodokumentera skadan.

 

Leveransförsening

Du har rätt att häva köpet om vid en eventuell leveransförsening om du inte accepterar den nya leveranstiden. Normalt är leveranstiden 1-7 dagar inom Sverige.

 

Force Majeure

KlippDigHemma är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Staples fullgörande i sådan grad att leveransen inte kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

Genom att genomföra köp via KlippDigHemma godkänner du dessa villkor.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.